news zespół twórczość fanklub forum
Wkrótce
Coming Soon
66 dni!
Newsy
Skocz Do
Co sądzisz o nowej płycie Rammstein? (max 3 odpowiedzi)
Musisz być zalogowany aby zagłosować.
Skomentuj na forum
Archiwum sond
Galeria

.:: Lindemann - podsumowanie trasy Messer oraz nowy singiel ::.

1 listopada 2018 ukazało się rosyjskojęzyczne wydanie pierwszego tomiku poezji Tilla Lindemanna "Messer" które pierwotnie ukazało się po niemiecku w listopadzie 2002 roku. Z okazji rosyjskiej premiery odbyła się mini-trasa koncertowa, łącząca w sobie wieczorek poezji oraz koncerty solowego projektu Lindemann - "Messer Tour". Trasa obejmowała 7 miast w krajach byłego bloku radzieckiego (kliknięcie na nazwę wydarzenia odsyła Was do materiału o nim):

01.12.2018 - Kijów, Ukraina (+ spotkanie autorskie 30.11)
03.12.2018 - Sankt Petersburg, Rosja (+ spotkanie 2.12)
05.12.2018 - Moskwa, Rosja (+ spotkanie 4.12)
07.12.2018 - Ałmaty, Kazachstan (+ spotkanie 6.12) (zawiera nieznany remiks do "Fish On")
09.12.2018 - Nowosybirsk, Rosja
11.12.2018 - Irkuck, Rosja (+ spotkanie 10.12)
13.12.2018 - Samara, Rosja (+ spotkanie 12.12)
15.12.2018 - Baku, Azerbejdżan - tylko spotkanie autorskie

Spotkania z Tillem cieszyły się ogomną popularnością, chętni na zdjęcie czy autograf z wokalistą Rammstein czekali godzinami na mrozie w długich kolejkach. Till nie byłby sobą, gdyby nie wzbudzał kontrowersji - na spotkania z fanami przyprowadzał na smyczy niewolnicę w lateksowym stroju która zaczepiała ludzi, tarzała się po ziemi, czy chodziła na czworakach. Wraz z Tillem i niewolnicą na spotkaniach pojawiał się również Zoran Bihać (reżyser klipów Rammstein, Lindemanna i Emigrate) oraz Gleb Davydov - koordynator trasy i przedstawiciel wydawnictwa Eskmo, które wydało tomik w Rosji.

Jeśli chodzi o setlistę, to zagrany został cały album "Skills In Pills" z wyjątkiem bonusowego "That's My Heart", którego użyto jako podkład podczas recytacji poezji. 

Skład zespołu Lindemann na żywo prezentował się następująco:
- Till Lindemann (wokal)
- Peter Tägtgren (gitara)
- Sebastian Tägtgren (syn Petera, perkusja)
- Greger Andersson (gitara)
- Jonathan Olsson (bas)

Warto dodać, że muzycy towarzyszący Tillowi podczas Messer Tour, to ostatni koncertowy skład zespołu Pain, solowego projektu Petera Tägtgrena.

Ponieważ materiałów z trasy nie można oficjalnie udostępniać, poniżej prezentujemy obszerny opis.

Koncerty zaczynały się o 21:00 od recytowania poezji Tilla przez aktorów ubranych w białe koszule, czarne spodnie z szelkami, białe skarpety oraz czarne buty. Za aktorami stała kobieta w masce świni. Recytacja stopniowo zmieniała się w spektakl świateł, umięśnieni aktorzy zdejmowali ubrania i również założyli świńskie maski. Kobieta w masce zaczęła wyprowadzać aktorów ze sceny na czworakach którzy pokazywali publiczności środkowe palce.

O 22:00 rozpoczyna się koncert. Najpierw puszczono film z łysym Tillem w pielusze, który chodzi po ulicach, tańczy, przewraca się a na końcu wskakuje do rzeki. Zostaje po nim tylko pielucha unoszaca się na wodzie.

Każda piosenka ma nakręcony do niej materiał wideo który jest puszczany za grającym zespołem na ekranie w formie wizualizacji.

"Skills In Pills" - rozpoczyna się intrem znanym z płyty. Na ekranie leci wizualizacja z obracającą się pigułką która ma twarz Tilla i Petera. Wchodzi zespół i zaczyna grać. Chwilę przed rozpoczęciem zwrotki na scenę wbiega Till, trzymając w ręce trzy połączone ze sobą mikrofony. Jest ubrany w biały garnitur, na lewej piersi marynarki widnieje logo Lindemanna. Wizualizacja podczas utworu pokazuje szare twarze Tilla i Petera do których ust wpadają kolorowe pigułki, są również ujęcia gdzie sami sobie wpychają pigułki do gardeł. Najbardziej kontrowersyjna scena to zbliżenie na zwieracz odbytu z którego wypadają pigułki.

"Ladyboy" - na ekranie można zobaczyć modelki o których mowa w piosence, również uprawiające ze sobą seks.

"Fat" - wizualizacja prezentowała tytułowych "grubasów" przytulajacych się nago oraz uprawiajacych seks w brązowym tłuszczu. Po tym kawałku Till wita się z publicznością.

"Children Of The Sun" - co zaskakujące, wg. relacji osób będących na koncercie wizualizacje do tego utworu nie zawierały niczego, co mogłoby wzbudzać kontrowersje lub szokować. W Moskwie podczas drugiej zwrotki gdzie jest mowa o kwiatach ("Worshipped by the flowers") Till dostał od publiczności kwiaty. Powąchał je i położył obok perkusji.

"Home Sweet Home" - klip kręcony z perspektywy pierwszej osoby ukazuje rozpadający się korytarz, obraz się kołysze i rozdwaja. Pod koniec utworu refren jest zagrany dwa razy.

"Cowboy" - najbardziej wydłużony kawałek podczas koncertu. Zaczyna się wybijaniem rytmu na perkusji z początku utworu kilka razy. Podczas partii granej na banjo, Peterowi rzekomo nie wychodzi granie na nim, bo ma być "zepsute". Till niszczy banjo przeklinając po rosyjsku, krzyczy "bałałajka!", po czym Peter dostaje od technicznych bałałajkę. Till zaczyna śpiewać "Kalinkę" zachęcając publiczność do wspólnego śpiewania, a Peter gra na bałałajce. Till znika ze sceny, by po chwili pojawić się w tłumie z butelką wódki, z której daje się napić publiczności. Wizualizacje przedstawiają Tilla w kowbojskim kapeluszu ujeżdającego mechanicznego byka który składa się z kobiecych piersi i różnych cześci ciała, inne fragmenty pokazują jak Till tańczy w saloonie czy rzuca lasso, jest też klip gdzie widać trzech tańczących Tillów ubranych w strój z klipu do Praise Abort.

Przerwa.

Na ekranie pojawia się kolejne wideo, zatytułowane "Ich bin nicht böse". Till w czerwonym garniturze i kapeluszu siedzi na kanapie, a na jego kolanach leży naga kobieta czytająca wiersze z tomiku poezji Tilla "In Stillen Nächten". Kobieta czyta po niemiecku dosyć słabo, więc Till cały czas poprawia jej wymowę, karcąc klapsem w pośladki za każdy jej błąd. Kobieta zaczyna coraz bardziej głupieć, a Till w końcu nie wytrzymuje i zaczyna na nią krzyczeć. Wszystko jest utrzymane w humorystycznym tonie. Warto dodać, że to dokładnie ten materiał był kręcony w Estonii, w kamieniołomie Rummu przez Zorana Bihacia 12 czerwca 2017 podczas letniej trasy festiwalowej Rammstein, gdzie zespół występował w Tallinie dzień wcześniej.

"Golden Shower" - na scenie pojawia się niewolnica znana ze spotkań autorskich z Tillem. Do ust ma zamocowany lejek z rurką. Pod koniec piosenki, Till "oddaje mocz" do jej ust. Na ekranie podczas wykonywania piosenki pokazywane są kobiece genitalia z piercingiem, przy których "majstrują" palce. Niewolnica zajmowała się podczas koncertu wycieraniem podłogi na scenie, aby muzycy się nie poślizgnęli.

"Yukon" - na ekranie można było zobaczyć ujęcia płynącej rzeki. Pod koniec utworu ukazał się klip, przedstawiający Tilla w trakcie wykonywania cunnilingus. Till robi to tak mocno, że pojawia się mnóstwo krwi, Till nie przestaje, jej genitalia jak i twarz Tilla są pokryte krwią.

"Praise Abort" - jako wizualizacji użyto fragmentów z klipu, jest dużo ujęć tancerek oraz j się świń. Muzycznie wydłużono fragment z "la la la la".

Chwila przerwy, puszczono Praise Abort (Drago Baotić Remix) oraz klipy ukazujące Tilla i Petera jako myśliwych, to materiały nakręcone podczas kręcenia klipu do Fish On.

"Fish On" - materiał wideo zaczyna się od ujęcia domu z napisem "Lindemann" znanego z okładki "Skills In Pills" jak i klipu do utworu, którego fragmenty są użyte jako wizualizacje. W połowie kawałka zespół schodzi ze sceny, po czym wracaja ubrani w zielone, wędkarskie płaszcze przeciwdeszczowe. Till ma dodatkowo ubrane gumowe rękawice i niesie ze sobą werbel. Próbuje na nim grać, jednak po chwili rzuca pałeczki perkusyjne w stronę publiki. Till rozdziera werbel, wyjmuje z niego surowe ryby oraz nóż. Zaczyna patroszyć i kroić ryby na kawałki nożem, po czym rzuca nimi po całej sali. Rybami dostaje i zespół (szczególnie Peter obrywa rybimi flakami) i publiczność, która odrzuca rybie wnętrzności i kawałki w muzyków. Kiedy Tillowi skończyły się ryby, prosi o więcej. Techniczny, ubrany od stóp do głów w lateksowy strój przynosi mu kolejną porcję ryb do rzucania. Till ma mikrofon na stojaku znanym z Benzin na żywo, zespół kończy grać piosenkę.

Po koncercie przez około 5 minut wyświetlane są fragmenty z "Hänsel & Gretel" z Tillem przebranym za dziewczynę, który wymiotuje białym płynem w zwolnionym tempie. Z głośników słychać odgłosy wymiotowania.

Na ekranie pojawia się napis "KONIEC."

Podczas trasy powstał również film dokumentalny o Tillu. Materiał ma opowiadać o jego życiu twórczym i osobistym. (To prawdopodobnie dlatego na trasie obecny był Zoran Bihać.) Ekipa filmowa towarzyszyła Tillowi podczas spotkań z fanami jak i podczas występów na żywo. Szczegóły oraz data premiery nie są jeszcze znane.

Jest również możliwe, że to właśnie dlatego na koncertach obowiązywał całkowity zakaz robienia zdjęć i nagrywania filmów. Jak mówił sam Till: "Chciałem pozwolić publiczności cieszyć się koncertem, żeby nie rozpraszali się telefonami."

Po Messer Tour oficjalna strona projektu Lindemann zmieniła swój wygląd. Po wejściu na nią widać jedynie żółte logo lub ekran do wpisania hasła. Dociekliwi znaleźli ukrytą podstronę zapowiadającą nowy singiel Lindemanna z raperem Haftbefehl pod tytułem "Mathematik", którego premiera odbędzie się 25 grudnia 2018. Okładka singla poniżej:

Jak się zatem okazuje, to nie gościnny występ Tilla został okraszony teledyskiem kręconym w listopadzie w Berlinie. Będzie dokładnie odwrotnie, zaś sam singiel ma zwiastować drugi album Lindemann, który światło dzienne ujrzeć ma również w 2019 roku.

Autor: Leon

.:: 18.12.2018 00:31:23 by Cohonez ::.
.:: Komentarze ::.
Ogłoszenia

» Mapa fanów Rammstein

Logowanie
Login:
Hasło:

+ Zarejestruj się

+ Zapomniałem hasła

Online
Na stronie: 39
Zalogowani: 2